maanantai 20. tammikuuta 2014

056

Kysymyspostauksen vastaukset tulevat tässä, enää ei siis kysymyksiä lisää siihen postaukseen. Toivottavasti saatte vastaukset kaikkiin mieltä painaneisiin kysymyksiin, kysykää toki tämän postauksen kommenttikentässä jos jotain jäi epäselväksi!



Poni vai hevonen?
Minun on aina ollut helpoin ratsastaa isoilla poneilla, pääsen niihin vain jotenkin paremmin sisälle.

Lempi vuodenaika?
Kesä, ehdottomasti!

Paras jäätelömaku?
Syön tosi harvoin jäätelöä! Ehkä kuitenkin vanilja, sitä otan aina pehmikseen.

Korkein hyppäämäsi este millä tahansa hevosella/ponilla?
110cm. Mulla on ihan kamala rimakammo, jo 80cm este näyttää silmääni kerrostalon korkuiselta.

Lempieläimesi?
Koira. Ne vaan on niin fiksuja, ja rakastettavia eläimiä.

Timi rakastaa talvea, se kaivaa meidän pihalle aina lumitunneleita!

 Kauppa josta ostat enimmäkseen vaatteesi?
Kaikki halpiskaupat, H&M, Gina Tricot ym. En pääosin tykkää shoppailla muita kuin heppajuttuja, ostelen itselle todella harvoin vaatteita.


Kauppa jossa käyt eniten?
Ruokakauppa :D tiedän, olen tylsä!


Lempi hevosrotu?
Tykkään ratsuponeista ja welsh part bredeistä. Siroja, elastisia ja kauniita poneja.

Kuinka pitkä olet? 
Noin 162 cm.

Jos sinun pitäisi ottaa toinen hevonen, minkälaisen ja rotuisen ottaisit? :)
Uskon että ottaisin Goldin rinnalle hevosen, jonkun oikein siron ja hyvän hyppääjän, joka olisi esteillä tosi varma. Kiva ja herkkä ratsastaa sileällä, esteillä saisi kuumua jonkin verran.


Mikä Goldissa on parasta?
Se on aina kiinnostunut ihmisistä, ja se yrittää joka kerta ratsastaessa parhaansa. Se ei koskaan hermostu, vaikkei tajuaisikaan mitä siltä pyydetään.

Miten Goldi päätyi sinulle?
Olin ajatellut ylläpitohevosen hankkimista kesäksi, ja olinkin käynyt jokusta kokeilemassa. Yksikään ei kuitenkaan minulle päätynyt, aina oli ongelmia joko satulan, omistajien tai muiden asioiden kanssa. Lopulta totesin ystävälleni, että etsii minulle ylläpitohevosen jostain, kun tallipaikka oli hankittuna ja seisoi ilman hevosta. Ystäväni ilmoitti että hänen kaverillaan olisi nelivuotias new forest-tamma jonka voisi hakea Orivedeltä. Toukokuun puolivälissä lähdettiin matkaan, ja Goldi tuli minulle.

Vahvuutesi ja heikkoutesi ratsastajana?
Olen rauhallinen ratsastaja, enkä hermostu hevosille turhasta. Heikkoutena on varmaankin huono keskittymiskyky, jos en ole tunnilla.


Opiskeletko? Jos, missä ja mitä? 
En opiskele, vaikka haaveissa onkin hakea Ypäjälle ratsastuksenohjaajaksi. Se ei kuitenkaan tässä elämäntilanteessa taida olla mahdollista.

Käytkö töissä - kustannatko Goldin ylläpitämisen itse? 
Olen kokopäiväisesti töissä, leipomon tehtaanmyymälässä. Kustannan kaiken Goldiin liittyvän itse, äitini auttaa vain hätätilanteissa.

Tulevaisuuden haaveita elämässä ja heppailussa?
Kehittää itseäni ratsastajana ja Goldia ratsuna. Olisi mukavaa, jos saisi Goldin rinnalle ratsastettavaksi jonkun toisen hevosen, jotta ei jymähtäisi yhteen poniin ja ratsastustyyliin. Jos uisin rahassa, ottaisin rinnalle vuokrahevosen, mutta näin ei valitettavasti ole.

Minulla on nyt kaikki hyvin, paremmin kuin olisin ikinä voinut vuosi sitten kuvitella. Rakastava perhe, ihania ystäviä ja maailman parhaat eläimet. Poni jollaisesta olen aina unelmoinut, ja koira jota parempaa en voisi kuvitellakaan. Työ josta pidän, ja se on minulle jo hurjan paljon! Jos elämä jatkuu näillä eväillä niin olen todella onnellinen ja tyytyväinen.

Minä ja entinen vuokrahevoseni viime talvena, ihania aikoja!

6 kommenttia

  1. Sulle on haaste täällä: http://jenniinanniina.blogspot.fi/2014/01/j-alle-200-lukijaa-haaste.html

    ♥ jenni, http://jenniinanniina.blogspot.fi

    VastaaPoista
  2. Voi jestas, mikä tämä entinen vuokrahevosesi on? Upea!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tässä kuvassa vasta viisivuotias ori Pelmeri :) ihan mahtava tapaus, ja niin hyväluonteinen!

      Poista
  3. Sinut on haastettu blogissani! http://ninajamadde.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Sain saman haasteen jo aikaisemmin, joten täytän molemmat samaa aikaan kun löydän sopivan ajan :)

      Poista