keskiviikko 9. lokakuuta 2013

022

Sain meidän entiseltä tallilaiselta Ninalta haasteen, johon keskityn nyt kun ei oikeastaan muuta kerrottavaa ole. Goldin jalka on entisellään, ontuu vieläkin ravissa ja se saa nyt seistä sunnuntaihin saakka. Toki käyn tallilla jalkaa kylmäämässä ja laittamassa savea että pysyy viileänä (ei tosin ole vieläkään yhtään lämmin), mutta en edes kokeile ennen sunnuntaita että ontuuko se. Harmittaa ihan vietävästi, poni ei vaikuta päällisin puolin yhtään kipeältä mutta ontuu kuitenkin hieman.

Ninalle kiitos haasteesta, ompahan jotain puuhaa tälle illalle!

Haasteen säännöt:
- Kiitä haastajaa
- Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 faktaa itsestään
- Pitää vastata myös haastajan 11 kysymykseen
- Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille
- Haastetun pitää valita 11 bloggaajaa
- Haastetun pitää kertoa kenet hän on haastanut
- Ei takaisin haastamista

11 Faktaa

1. Minulla ei ole ikinä ollut omaa hevosta. Olen aina ratsastanut muiden hevosilla, ja minulla on ollut yhteensä kolme hevosta/ponia ylläpidossa.

2. Olen harrastanut ratsastusta aktiivisesti 4-vuotiaasta saakka. Aloitin ratsastuksen Tuomarinkylän ratsastuskoulun tenavatunneilla.

3. Olen nykyään ratsastajana sekä hevosten kanssa muutoinkin huomattavasti arempi kuin alaikäisenä. En enää mielelläni ratsasta temppuilevia hevosia, enkä muutenkaan mielelläni hoida haastavia hevosia. Tiedän pärjääväni niiden kanssa, mutten halua ottaa turhia ja tyhmiä riskejä.

4. Koirani on minulle maailman tärkein asia. Pelkään kokoajan että en hoida sitä tarpeeksi hyvin, vaikka kaikki toitottavat minulle että hoidan sen liiankin hyvin.

Maailman söpöin koirani Timi!

5. Löysin alkukesällä aivan ihanan miehen, ja muutimme yhteen todella nopeasti. Kaikki on kuitenkin mennyt hyvin, siitä huolimatta että olemme edenneet nopeasti.

6. Minun on todella vaikea luottaa miehiin täysin, vaikka muuten luotan ihmisiin todella sinisilmäisesti.

7. Olen mustasukkainen, ja yritän todella kovasti päästä tästä inhottavasta tavasta eroon.

8. Ahdistun aivan järjettömän paljon mikäli minulla ei ole käyttötililläni jatkuvasti vähintään 100 euroa rahaa. Olen muutenkin todella tarkka raha-asioista, en ole ikinä maksanut yhtäkään laskua eräpäivän jälkeen.

9. Harmittelen lähes joka päivä sitä, etten kouluttautunut hyväpalkkaiseen työhön. Pystyisin elämään stressaamatta, jos tienaisin enemmän. Kuitenkin tiedän samalla, ettei minusta olisi mihinkään työhön missä tarvitaan ehdotonta tarkkuutta ja älyä.

10. Äitini on paras ystäväni, ja pystyn puhumaan äidilleni kaikesta. Pidän äitiäni jonkinasteisena idolinani, ja ihailen hänen asennettaan elämää ja muita ihmisiä kohtaan. Haluaisin, että pystyisin jonain päivänä itse samaan!

Maailman paras ja tärkein äiti

11. Olen avoin ja huumorintajuinen ihminen, mutta tunnen itseni välillä todella pikkuvanhaksi ja tylsäksi. Käyn nykyään ulkona aivan liian vähän, sillä olen liian tarkka rahankäytöstäni. En halua käyttää rahaa turhaan, kun sen voisi käyttää paljon fiksumminkin. Kuitenkin tiedostan sen, että tuulettuminen silloin tällöin tekisi enemmän kuin hyvää!

Ninan kysymykset

1. Mikä olisi sellainen työ mitä tekisit jos saisi valita minkä tahansa työn?
Ehdottomasti pitäisin Suomessa koiratarhaa, jos ei tarvitsisi ajatella sitä kuinka paljon työstä tienaa.

2. Minkälainen asuinpaikkakuntasi on?
Asun Vantaalla, joka on yleisesti ottaen mielestäni mukava ja rauhallinen paikka asua. Asun tällä hetkellä Kartanonkoskella, ja vaikka tämä onkin aivan ihana paikka ja todella rauhallinen (puhumattakaan siitä kuinka kaunista täällä on) niin tämä ei ole koiralliselle ihmiselle millään tavalla suotuisa paikka asua. Ihmiset täällä ovat todella koiravastaisia, ja pitää miettiä kokoajan mitä kautta lenkkeilee etteivät ihmiset tule valittamaan. Autopaikkoja täällä on myös aivan liian vähän, ja olen saanut lyhyen ajan sisällä jo useamman parkkisakon kun luvallisia paikkoja ei vain ole ja toiseen maksulliseen autopaikkaan on noin kahden vuoden jono.

3. Mitä harrastaisit jos saisit hintaa tai muuta estettä katsomatta harrastaa?
Harrastaisin tätä samaa vanhaa ratsastusta, mutta sellaisella tavalla johon minulla ei ole koskaan ollut mahdollisuutta. Veisin Goldin maneesitallille jossa on hyvät puitteet ja aktiivisia sekä päteviä valmentajia. Kävisin valmennuksissa viikottain, ja kuukausittain kilpailuissa. Toki nuorella myös lomia, mutta pääsääntöisesti näin. Minulla olisi myös rahaa ostaa sille uudet ja hienot varusteet, ja miljoonia satulahuopia! Se olisi ihan täydellistä, joka päivälle voisi hankkia uuden. Myös motocrossia voisin harrastaa ratsastuksen ohella, kavereiden esimerkillä ja veljen sekä isän jalanjäljissä.

4. Minkälainen riitelijä olet? Oletko pitkävihainen?
Olen varmasti muiden mielestä todella ärsyttävä riitelijä. Sanon suoraan ja usein aika pahasti, ja aina alussa luulen olevani itse joka kerralla oikeassa. Sitten kun syvennyn asiaa riidan jälkeen miettimään, tajuan joinain kertoina etten todellakaan aina ole itse oikeassa. Olen kuitenkin huono pyytämään anteeksi, jossain vaiheessa teen sen kuitenkin ja mitä nöyrimmin. Jos tiedostan sen ettei riita todellakaan ole minun syyni ja joku toinen on mokannut, olen yleensä hiljaa niin kauan ennenkuin toinen tulee puhumaan. Jos toinen ei ymmärrä pyytää anteeksi en minäkään nöyristele, ja mielestäni tällöin ihminen ei ole sen arvoinen että jaksaisin suuremmin asiasta välittää. En kuitenkaan ole pitkävihainen mikäli asiat puhutaan läpi ja kummallakaan osapuolella ei jää mitään hampaan koloon kaivelemaan!

5. Minkälaisia blogipostauksia tykkäät itse tehdä?
Olen bloggaajana varmasti hurjan tylsä, jonka kertoo jo lukijoiden määrä. Tykkään kirjoittaa sellaisia postauksia mistä tulee ilmi mitä ollaan tehty ja miten on mennyt, ja kirjoitan tätä aika pitkälti itselleni päiväkirjana. Olen niin laiska kirjoittamaan käsin vihkoon, nykyään meidän vihko onkin aikalailla täynnä vuokraajan kirjoituksia kun itse olen laiskotellut :D

6. Oletko tyytyväinen elämääsi?
Olen saanut elämässäni nyt kaiken mitä olen halunnut. Ainoastaan omistusasunto puuttuu, olisi paljon viisaampaa maksaa asuntoa itselleen kun vuokra-asuntoa jollekin toiselle. Minulla on mukava työ, ihana poikaystävä, kaunis asunto ja koira. Maailman paras perhe, ylläpidossa poni ja terveys kunnossa. Kaikkeen olen tyytyväinen, jos jotain saisin pyytää lisää niin rahaa ja tunteja vuorokauteen!

7. Onko Suomessa joku paikka missä haluaisit ehdottomasti käydä?
On, olen reissannut Suomessa todella vähän. Haluaisin esimerkiksi Leville, en ole koskaan käynyt missään pohjoisemmassa talvella. Uskoisin että vaikka en olekaan talvi-ihminen, niin rakastaisin niitä maisemia ja raikkautta. En osaa kuitenkaan lasketella, joten Lappiin voisi olla talvella vähän turhauttavaa matkoja maksella.

8. Niinkin simppeli kysymys, että mitä sinulle kuuluu?
Kuuluu hyvää! Olin tänään töissä ja sen jälkeen olen saanut nauttia kotona sohvalla makoillen, äitini kävi kylässä ja muutoin olen katsellut telkkaria ja lenkkeillyt koiran kanssa. Olen aina osannut nauttia siitä ettei ole pakko tehdä mitään jos ei tee mieli, ja juuri nyt ei tee mieli tehdä mitään.

9. Oletko koskaan vuokrannut autoa? Jos olet, mistä vuokrasit ja mitkä oli kokemukset?
En ole koskaan vuokrannut autoa.

10. Minkälaisen auton hankkisit jos saisit valita minkä tahansa maailman autoista?
En tiedä onko tämä vähän tylsä valinta, mutta BMW X6 olisi luultavasti valintani. Oikeastaan tällä hetkellä kelpuuttaisin melkein minkä vain uuden auton!

BMW X6, kuva napattu Googlesta!
11. Oletko malttamaton?
No olen! Olen ihmistyyppiä kaikkimullehetinyt, ja se ärsyttää jopa itseänikin välillä. Osaan vain kuvitella kuinka paljon se ärsyttää muita :D


Ainakaan vielä en keksi ketä tähän haastaisin, joten toistaiseksi jätän homman tähän. Jatketaan ehkä myöhemmin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti